INFORMATIONSMØDE 16/01/2024

Verdenslinjen 2024 på Rantzausminde Skole er til dig, der gerne vil opleve og tage del i verden, både i og uden for klasselokalet.

•  Lyst til at lære nye sprog
•  Forståelse for andre kulturer
•  Faglige udfordringer
•  Nysgerrig på verden
•  Lyst til at rejse

LÆS: En beretning fra Verdenslinjens tur til Barcelona.

Ansøgningsfrist: Fredag d. 02.02.2024

Udfyld ansøgningsskemaet og send det til marie.nysted@svendborg.dk

TIRSDAG D. 16. JANUAR 2024 klokken 17.00-19.00 afholder vi informationsmøde, hvor du vil opleve oplæg og workshops, samt møde lærere, nuværende elever og ledelsen vil gøre dig klogere på VERDENSLINJEN. Tilmelding skal ske på mail: rantzausmindeskole@svendborg.dk

Undervisningen

Undervisningen tager afsæt i virkelighedsnære globale temaer. Læringsarbejdet veksler mellem fagopdelt og problembaseret undervisning samt fordybelse i aktuelle nyheder.

Samarbejde

Samarbejde med skoler fra andre lande med udveksling og besøg, samt samarbejde med internationale virksomheder i lokalmiljøet. Derudover vil der også komme gæstelærere, som inddrager livet uden for skolen.

Målsætning

At udvikle interkulturel forståelse og kompetencer og udvide elevernes muligheder i det globale samfund, samt styrke evnen og lysten til at være undersøgende, reflekterende og bruge fremmedsprog aktivt.

FÅ SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL

Svendborg Kommune og Rantzausminde Skole har i 2020 oprettet en udskolingslinje for 7. - 9. klasse med særligt fokus på sprog, kulturforståelse, globalt udsyn og globalt medborgerskab.

Vi går efter at etablere et læringsmiljø med fokus på fordybelse, fællesskab og samarbejde og på læring med afsæt i virkelighedsnære og globale problemstillinger.

Vi bestræber os på at opnå et motiverende og inspirerende læringsmiljø for de elever i udskolingen, der er nysgerrige på verden og mulighederne i det globale samfund, der er optaget af betydningen af sprog og kommunikation, og interkulturel forståelse og kompetencer.

Igangværende og kommende projekter på Verdenslinjen

Besøg på Toftanässkolan i Malmø i foråret 2021

Erasmus projekt: More Future, Less Plastic sammen med Tyskland, Spanien, Italien, og Frankrig

Erasmus projekt: Global Students sammen med Island, Belgien, Spanien og Rumænien